reklama

O prievane

Jedného krásneho jesenného dňa som cestoval vlakom domov na stredné Slovensko. Sedel som sám v kupé, popíjal pivko a pozoroval červenožltohnedú zmes farieb prírody, ktorá sa mihala za oknom. Slnko ešte z posledných síl dobre zakúrilo, tak som otvoril dvere do kupé a okno na chodbičke aby som zriedil dusno vo vnútri.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Otvoreným oknom vletelo do kupé niekoľko semienok. Poznáte ich, také malé s padáčikmi, na jeseň ich poletuje množstvo, celé paradesantné brigády. Alergici sa tešia až im slzy tečú z očí.

Semienka chvíľu poletovali po kupé a pomaly sadali na neúrodné sedadlá a dlážku. Bolo mi ich trochu ľúto. Nikdy nenaplnia svoje poslanie zakoreniť a vyrásť do niečoho zmysluplného. Opäť raz technika zvíťazila nad prírodou. Venoval som semienkam tichú spomienku a už som sa chcel vrátiť k pivu, keď sa to stalo.

Vagón sa zakolísal a v kupé sa otvorilo okno. Prievan prebral semienka k životu, a jedno za druhým začali vyletovať von. Vlak pre ne nebol konečnou stanicou, ale doslova dopravným prostriedkom na lepšie šírenie. Vtedy som pochopil, osvietilo ma, ako sa vraví. Na chvíľu som nahliadol za oponu Veľkého plánu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno všetko čo robíme a čo sa nám deje,  je súčasťou niečoho väčšieho, poriadku, ktorý dáva zmysel, aj keď to z našej perspektívy  vyzerá nespravodlivo, nelogicky a beznádejne. A možno v takej situácii stačí urobiť prievan vo vlastnom živote a všetko sa dá do pohybu správnym smerom.     

Posledné semienko spolu s osvietením opustili kupé. Zavrel som okno a konečne som sa vrátil k pivu. Bol som len na začiatku cesty a do cieľa bolo ešte ďaleko.

Ján Staník

Ján Staník

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sa dá povedať len to najlepšie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéBásničky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu